- Karar alma, uygulamada şeffaflık ve bağımsızlık.
- Hizmetlerin temini ile sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk prensibinden hareketle güvenilirlik ve etkinlik.
- Sunulan hizmetlere kolay erişilebilirlik.
- Sunulan hizmetler kapsamında elde edilen kişisel bilgilerde gizlilik.
- Hizmet sunumunda tüm taraflara eşit davranmak
- Nitelikli üretken ve rasyonel yöntemlerle verimlilik.
- Karar alma, uygulama ve hizmetlerin sunumunda hukuka uygunluk ve tarafsızlık.
- Hizmetlerde kalite güvencesinin sağlanması ve sektörel memnuniyet sağlamak.
- Kalite geliştirme çalışmalarına önem vermek.
- Sektörlerin güçlendirilmesi adına işletme – çalışan işbirliği ile katılımcılık.
- Diğer kamu, kurum ve kuruluşlar ile sürekli koordinasyon sağlamak.